Mitt liv under en helg.



Händelserika dagar vill jag lova.
 Fredag var det midsommarafton, den spenderades som sagt på jobbet. Det gick mot förväntan riktigt bra med trevliga kollegor som sällskap. Hemfärden från jobbet var en smula segare.
Jag var så glad och lycklig att bilen startade när jag skulle dra mig därifrån. (Den har haft en förmåga att inte vilja starta) Men när jag stanna till på statoil för att tanka och inhandla chips för en lugn hemmakväll. Vägrar den att starta. ( Bilfan!) Då kommer det ut en kille för att hjälpa mig. Snällt tycker jag och pustar ut. Men killen visste uppenbarligen inte vad han sysslade med, då han bara körde slut på batteriet genom att försöka starta den om och om igen.. suck.
Det slutade med att jag ringde mina kära föräldrar. Men när dom var halvvägs inne i stan får jag ju igång bilfan. typiskt.
Nåja nu ska min gamla bil på ompyssling.

Midsommardagen spenderades i Ersnäs. Bakade tårta. (Inför dagens besök av farföräldrar + Berra.)
Var även ut på jogg/gång runda med mor och hundar. Stannade sedan till hos Sunny och Rosario för att Krama och Pussa på dom. Sunny ska säljas och åker till sin uppfödare till veckan. Börjar bli riktigt jobbigt att ta farväl av alla hästar. Har funnits 9 hästar på de tre närmsta gårdarna. Snart finns det bara 3 kvar.
Eftermiddagen spenderades i Skellefteå ( Underbar dialekt!) på midsommartravet. Tog med mig Sofia dit.  Spelade för första gången på trav. Vann alla utom en gång! haha var riktigt kul! Roligt var också att en "Nesshäst" som jag skött om under en praktik i 1:an vann.

Idag har det tydligen varit en helt vanlig söndag. Med flaggan i topp iallfall.
Vaknade 11, steg upp och gjorde klart tårtan. Blev en riktigt mumsig jordgubbs/citron tårta.
Hade besök av släkt som vi senare skjutsade hem.
Sedan for jag + mor och inhandlade min 20-års present. Vilket blev en Titan-resväska, Toppen!! Den kommer jag förhoppningsvis ha stor nytta av till From hösten 2009. Hann även förbi en sväng på Storheden.

Sedan blev det att ta en del kort på Sunny och Rosario. Dom ville dock inte in i datorn. hade brors komplicerade kamera, men hoppas han får in dom.
Har hunnit få in Snobbens sadel på annons också, så hoppas få sålt den snart.
Avslutade dagen med en jogg-gång runda med doggsen.

Kom nu hem för en stund sedan, käkar djungelvrål och Lyssnar på Håkan H. Måste nog snart besöka kudden, börjar jobba 05 imorrn.

Hoppas alla har haft en kanonhelg!


Bild från förra sommaren.
Underbara häst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0